Tuesday, May 10, 2011

SAHABAT

sahabat adalah seseorang yang kau ketahui namanya ,yang kau lihat berkali-kali atau dengannya kau mempunyai persamaan dan disekitarnya kau merasa nyaman .dia adalah orang yang boleh diundang kerumah dan dengannya kau berbagi .namun mereka ialah orang yang tidak akan kau bagi hidupmu ,yang tindakannya kadang-kadang kau tidak mengerti kerana kau tidak cukup tahu tentang dia.

sebaliknya sahabat adalah seorang yang kau cintai .bukan kerana kau jatuh cinta padanya ,namun kau sangat peduli padanya dan kau memikirkan tentangnya ketika dia tidak ada .

sahabat ialah orang yang kau diingatkan yang ketika kau melihat sesuatu yang dia sukai ,dan kau tahu kerana kau mengenalinya dengan baik .

mereka ialah orang yang kau miliki gambarnya dan wajahnya selalu di kepalaku ..

dia adalah orang-orang yang kau merasa aman kerana kau tahu dia peduli terhadap kau .
dia telefon kamu kerana ingin menanyakan  khabar mu ,kerana sahabatmu tidak ingin sebarang alasan .

mereka berkata jujur kali pertama ,- dan kau melakukan perkara yang serupa .

kau tahu jika kau mempunyai masalah ,dia akan sedia mendengar .

mereka ialah orang yang tidak akan pernah mentertawakan atau menyakiti kamu ,dan jika mereka benar-benar menyakitimu ,mereka akan berusaha sedaya upaya untuk memperbaikinya .

mereka ialah orang yang kau peluk dan kau tidak akan terfikir berapa lama kau memeluk dan siapa yang akan mengakhirinya .

mungkin meraka ialah orang yang akan memegang cincin pernikahanmu atau orang yang mengiring atau menghantar semasa pernikahanmu .

No comments:

Post a Comment